مقایسه شدت درد پس از پاک سازی کانال با استفاده از فایل Reciproc و RaCe در پالپیت نکروزه
تأثیر دو روش ریلاین مستقیم و غیر مستقیم دردقت ابعادی سد کامی- خلفی
بررسی اثر درجه تقارب تراش دندان و ضخامت کوپینگ بر مقاومت به شکست روکش‏های تمام سرامیک
استحکام شکست پایین سرامیک‏ها از مهمترین معایب رستوریشن‏ های تمام سرامیک است. در مطالعه حاضر اثر دو فاکتور درجه تقارب و تغییر ضخامت کوپینگ بر استحکام شکست روکش‏های تمام سرامیک ارزيابي شده است.
بررسی هيستومورفومتريک واكنش بافت به مينی استكروهای دارای پوشش كامپوزيتی
ثبات ميني اسكروها به عوامل مكانيكي در مراحل اوليه و بيولوژيكي پس از اسنئواينتگريشن وابسته است
اثرات داروها بر دهان و دندان
بد نیست بدانیم که بعضی از داروها می توانند اثرات مخرب ناخواسته ای بر سلامت دهان و دندان ما بگذارند. مثلاً داروهای استنشاقی که بیماران مبتلا به آسم از آنها استفاده می کنند اثرات منفی ناخواسته ای دارند.
ايمنی چشم ها در دندانپزشكی
ایمنی چشم ها در دندانپزشکی یکی از ضروریات این رشته است. تحقیقات اخیر که در بخش ترمیمی و پروتز دانشکده دندانپزشکی دانشگاه Tufts در آمریکا انجام شده است نشان داده اند که استفاده از عینک محافظ و ماسک نمی
سه‌ضلعی سیگار، بیماری پریودنتال و سرطان سینه
تحقیقات نشان می‌دهند زنان یائسه که بیماری‌های پریودنتال دارند در مقابل زنانی که بیماری‌های التهابی مزمن لثه ندارند بیشتر در معرض سرطان سینه هستند. بیماری‌های پریودنتال، اختلالات شایعی هستند که سب