بهبود خواص لومینسانس چینی دندانپزشکی با استفاده از سیلیکون کارباید
مقایسه اثر پر کردن فضای داخلی اباتمنت بر گیر رستوریشن‌های ثابت متکی بر ایمپلنت
مطالعات محدودی عوامل مؤثر بر گیر پروتزهای ثابت سمان‌شونده به اباتمنت ایمپلنت را بررسی کرده‌اند. در اين مطالعه، اثر مقادیر مختلف پر شدن حفره‌ی دسترسی پیچ اباتمنت بر میزان گیر ریختگی‌های سمان‌شونده به ا
مقايسه اثر شويندگي سرنگ دستي و RinsEndo در كاهش انتروكوكوس فكاليس در كانال هاي ريشه عفوني به صورت تجربي (invitro)
براي اطمينان از موفقيت درمان كانال ريشه، ميكروبيوتاي اندودنتيك بايد به طور موثري كاهش يابد. اخيرا وسايل شستشو دهنده مختلفي با هدف بهبود بخشيدن به سطح ضد عفوني كانال ريشه معرفي شده اند. در بررسي انجام
مقايسه تصاوير (CBCT)Cone Beam CT و رادیوگرافی دیجیتال داخل دهانی در تشخیص تحلیل داخلی ريشه (In Vitro)
تشخیص تحلیل داخلی ریشه یکی از معضلات تشخیصی در درمانهاي اندودنتیک است. با توجه به این که موفقیت درمان، به تشخیص زود هنگام وابسته است، لذا به کارگیري ابزارهاي مختلف تشخیصی اعم از تصاویر رادیوگرافی بر پ
اپکس لوکیتورها و اپكس فايندرها
اپکس لوکیتورها(Apex Locator) يا اپكس فايندر (Apex Finder) دستگاهی ضروری برای دندانپزشکانی که درمان اندو انجام می دهند
بیماری صرع و تشنج و بیماری های دهان و دندان
جالب است بدانید، یکی از علت‌های بروز مشکلات دهان و دندان در افراد مبتلا به حملات تشنجی و مصروع، پرهیز از درمان کوتاه‌مدت دندانپزشکی به علت‌ترس از تشنج بیماران صرعی است‌. گاهی این بیماران به علت استفاد
ضایعات سفید شایع در حفره دهان و نحوه برخورد با آنها
از آنجا که یکی از مشکلات دندانپزشکان نحوه برخورد با ضایعات سفیدی است که در حفره دهان با آن مواجه می شوند، به همين سبب ضایعات سفید شایع در حفره دهان و نحوه برخورد با آنها را به اختصار بررسی شده است.